Mobilność, w XXI wieku jest to słowo klucz, które charakteryzuje nasze społeczeństwo. Dawniej, mobilność rozumieliśmy jako posiadanie własnego, szybkiego środka transportu, jakim był motocykl czy też samochód. Dziś, poprzez mobilność rozumiemy przede wszystkim bycie „on-line” gdzie tylko się da. Smartfony, tablety, notepady, te urządzenia czynią nas mobilnymi. Każdego dnia coraz więcej stron internetowych wyświetlanych jest na naszych urządzeniach mobilnych, stąd też wymogiem użytkowników stało się uczynienie stron internetowych i sklepów – responsywnymi.

Czym jest responsywna strona internetowa

Responsywność oznacza atrakcyjność interpersonalną. Innymi słowy, człowiek jest responsywny, jeśli podczas rozmowy lub działania tworzy jednocześnie odpowiedź na działania drugiej osoby. Strona internetowa jest stroną responsywną, kiedy „odpowiada” niejako na potrzeby urządzenia na którym jest wyświetlana. Responsywna strona internetowa to taka, która graficznie, tekstowo oraz poprzez kod dostosowuje się do urządzenia oraz systemu i rozdzielczości na których jest wyświetlana.

Responsywna strona to więcej użytkowników

Spróbujcie przeglądać stronę internetową na 5 calowym telefonie, która jest niedostosowana do tej rozdzielczości. Zgadza się, jest to mordęga. Przewijanie ekranu w lewo, prawo, w górę, w dół. Linki i tekst nałożone na siebie, a grafika wyświetlana przez kilkanaście minut. Tak wyglądał Internet na telefonach w latach 90-tych i z początkiem XXI wieku. Dziś wszystko prezentuje się inaczej, bowiem użytkownicy, wyszukiwarka, a także producenci urządzeń takich jak telefony, niejako wymusili tworzenie responsywnych stron internetowych. Prowadząc więc bloga, portal lub stronę internetową – trzeba być responsywnym!

Korzyści płynące z prowadzenia responsywnej strony internetowej

Nikt nie ukrywa, że responsywna strona internetowa przynosi znacznie więcej korzyści niż ta tradycyjna. Najważniejszą korzyścią jest lepszy odbiór witryny przez Google, czyli najpopularniejszą wyszukiwarkę. W ten sposób wyszukiwarka promuje niejako witryny responsywne, które pojawiają się wyżej w wynikach wyszukiwania. Druga korzyść to znacznie mniejszy współczynnik odrzuceń. Odrzucenia, to nic innego jak użytkownicy, którzy w kilka sekund po trafieniu na stronę, sklep lub portal, zaraz go opuszczają. Im wyższy współczynnik odrzuceń, tym oczywiście gorzej. Wysoki współczynnik odrzuceń oznacza, że strona nie jest atrakcyjna dla użytkownika, na przykład ze względu na złe jej wyświetlanie na urządzeniach mobilnych.

Chcąc prowadzić z sukcesem swoją stronę internetową, trzeba dostosować ją do najnowszych standardów. Z tego też względu – strona powinna i musi być responsywna, bowiem wymagania te stawiane są nie tylko przez boty wyszukiwarki, ale przede wszystkim przez użytkowników