Sprzedajesz produkty stacjonarnie, ale od jakiegoś czasu szukasz sposobu na to, by poszerzyć krąg klientów? Własna strona internetowa to nie wszystko. Wejdź również do świata e-commerce, otwierając sklep internetowy. Wahasz się? Oto kilka powodów, dla których teraz jest najlepszy moment, aby rozpocząć sprzedaż w sieci.

Rynek e-commerce rozwija się dynamicznie. Jego wartość w Polsce szacuje się na ponad 40 mld zł.1 Zobacz, dlaczego warto stać się jego częścią.

1. Zwiększysz zasięg działalności

Nawet jeśli Twój sklep stacjonarny działa w doskonałym miejscu w centrum dużego miasta, Twoja oferta dociera do ograniczonego grona klientów. Umiejętna promocja w sieci pozwoli Ci pozyskać odbiorców na terenie całego kraju, a nawet za granicą. Wysłanie zamówień jest prostsze niż Ci się wydaje.

2. Sklep internetowy daje Ci dostęp do nowoczesnych narzędzi sprzedażowych

Skorzystaj z usługi profesjonalistów i stwórz np. ciekawy newsletter, który będzie docierał do Twoich klientów, informując o promocjach. Wykorzystaj możliwości, jakie daje remarketing czy pozycjonowanie, a zamówienia krok po kroku zaczną spływać.

3. Polacy mają coraz większe zaufanie do sprzedaży online

W 2017 roku co najmniej jednego zakupu online dokonało aż 15 milionów Polaków, a liczba ta rośnie z roku na rok.2 Wniosek? Jeśli chcesz być blisko swoich klientów – bez względu na to, co sprzedajesz – Twoja własna strona internetowa powinna dawać również możliwość zamawiania produktów.

4. Stworzenie e-sklepu jest prostsze niż myślisz

Po prostu zgłoś się do firmy, której specjalnością jest projektowanie stron internetowych. Te rekomendowane, jak np. Akamadr, w ofercie mają nie tylko strony internetowe oparte na WordPress, ale również sklepy online. Eksperci zaprojektują Twój sklep od A do Z – tak, aby wpisywał się w Twój system identyfikacji marki oraz był łatwy w obsłudze dla Ciebie i dla klienta.

5. Obsługa zamówień online jest wygodna

Prosty lub bardziej zaawansowany sklep PrestaShop lub podobnej obsłużysz bez trudu nawet, jeśli nie jesteś informatykiem. Wystarczy krótkie przeszkolenie, abyś bez trudu zarządzał procesem sprzedaży – od przyjęcia zamówienia, aż po jego wysyłkę do klienta.

6. Klient łatwiej odnajdzie u Ciebie produkty, których szuka

Masz duży asortyment? W sklepie stacjonarnym – nawet takim o dużej powierzchni – jego część może pozostać niezauważona. Nie wszystko jesteś w stanie wyeksponować. Sklep online pozwala jednak kupującemu trafić szybko do celu. Dzieje się tak m.in. dlatego, że specjaliści wbudowują w niego odpowiednie filtry (które pozwalają znaleźć asortyment np. po jego typie, kolorze, rozmiarze, funkcjonalności – w zależności od charakteru prowadzonej działalności), a także wyszukiwarkę. Klient może więc i przeglądać produkty bez wychodzenia z domu, i w kilka chwil sprawdzić, czy masz w ofercie dokładnie to, czego poszukujesz. Nadal masz wątpliwości, czy sklep internetowy to rozwiązanie dla Ciebie lub chcesz poznać koszt jego realizacji? Skontaktuj się z firmą, której specjalnością są strony internetowe. Tak uzyskasz wszystkie interesujące Cię informacje, dzięki czemu świadomie podejmiesz decyzję.

1 https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/e-commerce-rozwoj-i-analiza-polskiego-rynku/md43h0s
2 https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/internauci-zaufali-e-sklepom-raport-e-commerce-w-
polsce-2018-juz-dostepny.html

Kategorie: Sklep internetowy

Adrian Waśko

Webdeveloper, pracujący głównie w CMS WordPress. W wolnych chwilach tworzy projekty web of things.