Opieka nad stroną internetową

Administracja stron internetowych WordPress

W prowadzeniu biznesu internetowego ważne jest, aby witryna była nieprzerwanie dostępna dla użytkowników. Mając tę świadomość, przygotowaliśmy specjalną ofertę dla naszych Klientów, posiadających strony internetowe oparte o CMS WordPress. W zależności od wybranego pakietu, w ramach opieki zapewniamy kopie zapasowe (w tym wersję developerską - drugą działającą wersję strony), aktualizacje strony internetowej, regularne testowanie witryny, jak też naprawy pojawiających się błędów.

Dlaczego aktualizacje WordPress'a są takie ważne?

Aktualizacje WordPress'a oraz zainstalowanych wtyczek i motywów zapewniają bezpieczeństwo dla Twojej witryny, a także jej poprawne funkcjonowanie. Dodatkowo, wraz z kolejnymi wersjami wtyczek pojawiają się nowe funkcjonalności, poprawki błędów lub dodawana jest zgodność, np. z nową wersją PHP.

Wersja developerska strony

Gdy Twoją stronę internetową odwiedzają dziesiątki, a może nawet setki użytkowników, nie możesz sobie pozwolić na testowanie rozwiązań na stronie produkcyjnej. Czasem dzieje się tak, że nawet zainstalowanie jednej nieodpowiedniej wtyczki (np. przestarzałej) będzie psuć działanie pozostałych, a co gorsze może doprowadzić do niepoprawnego wyświetlania strony. Dlatego tak ważne jest testowanie rozwiązań na wersji developerskiej.

Wersja developerska strony jest kopią Twojej strony 1:1, do której nie mają dostępu użytkownicy. Dzięki temu zabiegowi jest możliwe testowanie rozwiązań i wtyczek, zmiana wyglądu strony czy konfiguracji obecnych rozwiązań.

Przekierowywanie nieaktywnych linków

Zdarza się tak, że w firmie zmienia się oferta, bądź produkt z oferty jest wycofany i dana podstrona jest usuwana. Użytkownicy, którzy trafiają na tę stronę, widzą błąd, że taka strona nie istnieje. Rozwiązaniem jest wprowadzenie przekierowań, np. ze starego produktu na nowy, z podstrony ze starą ofertą - na nową. Dzięki temu, użytkownicy na stronie zamiast informacji o błędzie dostaną aktualne treści na Twojej stronie.

Audyt strony WordPress

Przy każdej, stale rozwijającej się stronie, trzeba monitorować prędkość wczytywania strony oraz ilość generowanych zapytań. Dodatkowo warto sprawdzać używane wtyczki na stronie, gdyż bardzo często pojawia się duża nadmiarowość, np. wtyczka do Google Analytics, którą można zastąpić kilkoma linijkami w kodzie, używając odpowiedniej akcji, wtyczka od SSL na stronie, którą można zastąpić szybką, jednorazową zmianą linków oraz przekierowaniem w .htaccess.

Sprawdzanie logów na stronie

Domyślnie w systemie WordPress wyłączony jest tryb debugowania - pokazywania błędów PHP. Dzięki temu, nawet gdy występują ostrzeżenia lub błędy, użytkownicy ich nie widzą. Jednak w tym przypadku powiedzenie "czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal" nie sprawdza się, nawet niewidoczne błędy mogą spowalniać ładowanie strony oraz powodować luki w bezpieczeństwie strony.

Dbanie o zabezpieczenia strony

Wiele stron opartych o system CMS WordPress nie wykorzystuje wszystkich swoich funkcjonalności, dlatego warto wyłączać te nieużywane. Należy dbać również o odpowiednie uprawnienia, zarówno plików na serwerze, jak też użytkowników.

Dlaczego warto skorzystać z naszej oferty?

Stały kontakt

Z firmami, które posiadają u nas abonament jesteśmy w stałym kontakcie, doradzamy w zakresie stron, poczty, hostingu itd.

Szybki czas reakcji

Wiemy jak ważne jest szybkie reagowanie na błędy, niepozwalające na poprawne działanie strony czy sklepu, dlatego reagujemy do 24h*

Promocyjne ceny

Gdy potrzebne są dodatkowe poprawki na stronie, stawka godzinowa to 40 zł/h

Oferta opieka stron WWW

Cennik opieka stron internetowych WordPress

  • raz miesięcznie wykonywana jest działająca kopia zapasowa - wersja developerska
  • administracja strony:
    • aktualizacje wtyczek WordPress
    • aktualizacje WordPress
    • sprawdzanie error_log (plik pokazujący ew. błędy na stronie)
    • przekierowywanie nieaktywnych linków
    • audyt strony WordPress
    • dbanie o zabezpieczenia strony
    • informowanie o możliwych poprawkach / funkcjonalnościach witryny
  • usuwanie awarii
  • maksymalny czas naprawy ew. błędów podczas aktualizacji, naprawa błędów z error_log, przekierowywanie nieaktywnych linków do 2h miesięcznie**
  • usuwanie awarii - czas reakcji w przypadku problemów uniemożliwiających działanie sklepu - najbliższy dzień roboczy (8-16)***
  • raz miesięcznie wykonywana jest działająca kopia zapasowa - wersja developerska
  • Codzienny backup strony na serwerze lokalnym (do miesiąca wstecz)
  • Administracja strony:
    • Aktualizacje wtyczek WordPress
    • Aktualizacje WordPress
    • Sprawdzanie error_log (plik pokazujący ew. błędy na stronie)
    • Przekierowywanie nieaktywnych linków
    • Audyt strony WordPress
    • Dbanie o zabezpieczenia strony
    • Informowanie o możliwych poprawkach / funkcjonalnościach witryny
    • Testy witryny np. sprawdzanie działania formularza, zakupy testowe w przypadku sklepów
  • Usuwanie awarii
  • Maksymalny czas naprawy ew. błędów podczas aktualizacji, naprawa błędów z error_log, przekierowywanie nieaktywnych linków do 4h miesięcznie**
  • Usuwanie awarii - czas reakcji w przypadku problemów uniemożliwiających działanie sklepu - najbliższy dzień roboczy (8-16)***
  • 2 razy miesięcznie wykonywana jest działająca kopia zapasowa - wersja developerska
  • codzienny backup strony na serwerze lokalnym (do miesiąca wstecz)
  • administracja strony:
    • aktualizacje wtyczek WordPress
    • aktualizacje WordPress
    • sprawdzanie error_log (plik pokazujący ew. błędy na stronie)
    • przekierowywanie nieaktywnych linków
    • audyt strony WordPress
    • dbanie o zabezpieczenia strony
    • informowanie o możliwych poprawkach / funkcjonalnościach witryny
    • Monitorowanie prędkości działania strony oraz optymalizacja
  • usuwanie awarii
  • maksymalny czas naprawy ew. błędów podczas aktualizacji, naprawa błędów z error_log, przekierowywanie nieaktywnych linków do 6h*** miesięcznie
  • usuwanie awarii - czas reakcji do 12h w przypadku błędów uniemożliwiających działanie strony (odjąć dni niepracujące, wtedy do 24h)**

*przedstawiona cena jest ceną orientacyjną i może zależeć od jakości wykonania serwisu oraz jego bieżącego stanu. Pozostałe ew. poprawki są wyceniane godzinowo - 60 zł/h (prace do 4h wykonywane będą do 7 dni roboczych), na koniec miesiąca dostarczany będzie raport z informacją z aplikacji Clockify dot. tego, ile dokładnie zajęły poszczególne zadania.

**czas reakcji może być dłuższy w przypadku urlopu (do 48h)

***pozostałe ew. poprawki są wyceniane godzinowo - 60 zł/h (prace do 4h wykonywane będą do 7 dni roboczych), na koniec miesiąca dostarczany będzie raport z informacją z aplikacji Clockify dot. tego, ile dokładnie zajęły poszczególne zadania

Pakiety mają na celu automatyzację zadań związanych z administracją oraz działaniem strony. Okres wypowiedzenia do końca miesiąca. Minimalny czas takiej obsługi to 3 miesiące.